Hledáte nástroj se kterým budete moci neomezeně fakturovat kdykoliv a odkudkoliv? Hledáte nástroj, který umí automaticky párovat platby nebo se napojit na váš eshop? Pak tu jsou řešení v podobě nejlepších nástrojů na online fakturaci. My jsme proklepli 5 nejoblíbenějších, zjistili jejich silné a slabé stránky a tady je náš výběr – VOLBA REDAKCE.
Srovnání nástrojů na online fakturaci
Název | Parametry | ||
---|---|---|---|
#1 | iDoklad.cz | Nejoblíbenější fakturační nástroj Počet klientů: 200 000 ✔️ mobilní aplikace ✔️ QR platby na fakturách ✔️ 60 dnů na vyzkoušení zdarma ✔️ Tento systém sami využíváme ✔️ Nyní 10% sleva pro vás (klikni zde) | Vyzkoušet |
#2 | Fakturoid.cz | Rozsáhlé možnosti automatizace Počet klientů: - ✔️ podpora GoPay ✔️ možnosti automatizace ❌ vyšší ceny | Vyzkoušet |
#3 | Vyfakturuj.cz | Propracovaný nástroj Počet klientů: přes 42499 ✔️ více firem pod jedním účtem ✔️ automatické upomínky (SMS, email) ✔️ relativně nízké ceny tarifů | Vyzkoušet |
#4 | Superfaktura.cz | Další na zvážení Počet klientů: přes 80000 ✔️ 30 dní zdarma na vyzkoušení ✔️ mobilní aplikace ✔️ otevřený systém ❌ chybí podpora GoPay | Vyzkoušet |
#5 | mPohoda.cz | Nadstavba účetního systému Počet klientů: - ✔️ mobilní pokladna s EET ✔️ mobilní aplikace ✔️ doklady rovnou vaši účetní ❌ spíše pro majitele učetního systému Pohoda | Vyzkoušet |
Recenze fakturačních nástrojů podle naší redakce
Jsou tady slíbené recenze. Podíváme se v nich na pětici aktuálně nejoblíbenějších českých online fakturačních nástrojů a popíšeme jejich nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody.
1. iDoklad.cz
Tento žebříček začneme platformou iDoklad.cz, která je u nás zřejmě nejznámějším a nejvyužívanějším fakturačním systémem online. Nástroj používá nebo používalo na 200 000 subjektů – a to je na tak malém podnikatelském rybníčku, jakým je Česká republika, opravdu hodně. To ještě samo o sobě neznamená, že je iDoklad.cz i nejlepší volbou. Minimálně v některých ohledech to však platit může…
Nástroj iDoklad.cz začal fungovat již v roce 2011 a patří mezi průkopníky ve svém oboru u nás. Dnes už jde o osvědčený a velmi propracovaný systém, který se co do rozsahu možností a komplexnosti rozhodně řadí na špičku. Menší „karambol“ zažil iDoklad.cz v roce 2017, kdy přešel z bezplatného provozu na placený – a to prakticky bez předchozího oznámení. To pochopitelně podráždilo řadu uživatelů. Přesto se nekonal žádný krach nebo uživatelský odliv.
Dneska nabízí iDoklad.cz několik tarifů, úplně nejjednodušší je zdarma, ale je natolik omezený, že bude stačit opravdu málokomu. Drobní živnostníci a freelanceři však už mohou ocenit základní placený tarif za 145 Kč měsíčně, který umožňuje neomezenou fakturaci s podporou EET a hlídáním nákladů, úhrad a výnosů. Nejvyšší tarif je dostupný za 480 Kč měsíčně a nabízí mimo jiné rozsáhlé API nebo plnou zákaznickou podporu. Tento tarif už může oslovit i náročné podnikatele, např. majitele e-shopů. Na výborné úrovni je automatizace, ale taky podpora, zabezpečení a v neposlední řadě kompatibilita s důležitými účetními programy, aplikacemi apod.
- Neomezené vystavování faktur, sledování nákladů, přehled vašeho podnikání
- 200 000 uživatelů systému
- Podpora na emailu, telefonu i skrze live-chat
- Napojení do účetních programů Vario, Money S3, S4 a S5, Pohoda
- Tarify: Zdarma; Základní pro fakturaci bez omezení za 145 Kč / měsíčně; Oblíbený za 280 Kč / měsíčně; Prémiový za 480 Kč / měsíčně.
Výhody:
- Přehledný dashboard (rozhraní)
- Vhodné pro malé živnostníky i velké firmy
- Aplikace pro mobilní telefony (podpora iOS i Android)
- Dvě řešení pro EET
- Možnost vybrat z několika vzhledů faktur a upravit si ji o logo apod.
- Automatické párování plateb s vaší bankou
- Podklady pro daňové přiznání
- QR platby na fakturách
- 60 dnů na vyzkoušení všech funkcí ZDARMA
Nevýhody:
- Relativně vyšší cena tarifů
2. Fakturoid.cz
Dalším nástrojem v našem výběru bude Fakturoid.cz. Ani tentokrát rozhodně nejde o žádného nováčka. Systém se vyvíjí už od roku 2009 a je dílem dvou nadšenců (L. Konarovský a J. Korbel), což je na něm poznat. Fakturoid.cz se vyprofiloval v rámci konkurence jako TOP záležitost v oblasti automatizace a pokročilých nástrojů pro náročnější uživatele, zejména majitele e-shopu.
Fakturoid.cz dnes nabízí několik tarifů, a to včetně bezplatného, který je na tom ovšem podobně jako ten u předchozí na iDoklad.cz (tedy mírně řečeno ne moc dobře).
Následují tarify Solo, Solo+ a konečně tarif Firma aktuálně za cca 590 Kč měsíčně. To je v rámci konkurence docela hodně, na druhou stranu rozsah možností je opravdu skvělý. Např. pro zmíněné majitele e-shopů je zde API s 50 000 požadavky měsíčně v ceně. Fakturoid.cz si vede skvěle nejen v rámci automatizace, ale i kompatibility. V této oblasti mu příliš není co vytknout. Největší nevýhodou tak zůstávají cenové hladiny.
- Rychlá fakturace, evidence nákladů, přehledy podnikání a napojení na účetní systémy
- Podpora na emailu, “live-chat”, chybí podpora na telefonu
- Napojení do účetních programů Pohoda, Abra Flexibee, Money S3, Duel, Ekonom či Harmonik
- 4 tarify – ZDARMA (0 Kč), SÓLO (od 147 Kč bez DPH), SÓLO+ (od 293 Kč bez DPH) a FIRMA (od 587 Kč bez DPH)
Výhody:
- Přehledný dashboard (rozhraní)
- Pro živnostníky, firmy i účetní
- Možnost automatizace skrze API (vhodné třeba pro eshopy)
- integrace platebních karet pomocí systému GoPay
Nevýhody:
- Vysoké ceny tarifů
- Technická podpora bez telefonu
3. Vyfakturuj.cz
Dostáváme se k dalšímu systému online fakturace a jde o opravdu mimořádně podařenou a propracovanou záležitost. Stojí za to zmínit, že za tímto nástrojem stojí firma Redbit, která má na svědomí i další velmi úspěšné projekty, jako je zejména platforma SimpleShop pro jednoduché, automatizované rozhraní online prodeje. Ale zpět k Vyfakturuj.cz.
Tento systém využívá přes 42 tisíc podnikatelů a můžete se těšit na skutečně obdivuhodnou plejádu možností, nastavení a automatizace – samozřejmě především ve vyšších tarifech.
Nástroj Vyfakturuj.cz cílí především na majitele e-shopů. Vlajkovou lodí je tarif Ideal za rozumných 190 Kč měsíčně při roční platbě. Tarif nabízí špičkový rozsah nástrojů, obrovskou kompatibilitu s účetními programy a dalšími systémy, perfektní zabezpečení i uživatelskou podporu. Vyšší tarif Profi se pak liší především v možnosti spravování více firem a projektu v rámci jednoho účtu.
Menší živnostníky však možná zaujmou spíše nižší tarify, jako je Hobby+ za 75 Kč měsíčně s neomezenou fakturací anebo Fajn za 135 Kč měsíčně, který už obsahuje i podporu EET, párování plateb s bankou a další výhody. Obecně vzato je Vyfakturuj.cz skvělý systém, který zaujme široké spektrum podnikatelů. Tarif zdarma je stejně jako v případě jiných konkurentů spíše nepoužitelnou záležitostí.
- Pohodlná online fakturace pro živnostníky i firmy, přehled podnikání
- Přes 42 499 aktivních klientů
- Tarify – HOBBY (0 Kč), HOBBY+ pro neomezenou fakturaci (od 75 Kč bez DPH), FAJN s EET řešením (od 135 Kč bez DPH), IDEAL s výstupy pro účetnictví (od 190 Kč bez DPH) a PROFI (od 390 Kč bez DPH). Při roční platbě navíc získáte slevu 20%.
- Telefonická, emailová i live-chat podpora
Výhody:
- Přehledný dashboard (rozhraní)
- Propojení s bankou pro automatické párování plateb
- Pod jedním účtem můžete mít více firem
- Telefonická, emailová i live-chat podpora
- Automatické upomínky nezaplacených faktur skrze email nebo SMS
- Nízké ceny tarifů
Nevýhody:
- žádná větší nevýhoda
4. Superfaktura.cz
Superfaktura.cz je původem slovenský nástroj, který však úspěšně funguje taky u nás, a dokonce v sousedním Rakousku. Dohromady ho užívá skoro 80 tisíc uživatelů a je třeba říct, že rozsahem funkcí zásadněji nezaostává za výše uvedenými systémy, v některých ohledech je snad i předčí. Jde tedy o alternativu, nad kterou se vyplatí zauvažovat.
Superfaktura.cz nabízí několik tarifů. Základní je za 129 Kč měsíčně a drobnější podnikatelé v něm najdou zásadní možnosti jako neomezenou fakturaci či podporu EET nebo automatické párování plateb a další. Nejvyšší tarif pak stojí 469 Kč měsíčně a nabízí přístup ke všem možnostem a nástrojům (včetně API) pro neomezený počet uživatelů. Všechny tarify si taky můžete vyzkoušet zdarma.
Superfaktura.cz je plnohodnotný a zcela konkurenceschopný nástroj, který nabízí i mobilní aplikaci a zaujme drobné i náročné podnikatele. Mezi drobné nevýhody patří chybějící podpora elektronických podání a platební brány GoPay.
- Pohodlná online fakturace pro živnostníky, firmy i eshopy
- Cca 80000 aktivních klientů (
- Tarify – ZÁKLADNÍ pro neomezenou fakturaci a EET (od 129 Kč bez DPH), STANDARDNÍ (od 279 Kč bez DPH), PRÉMIOVÝ s API (od 469 Kč bez DPH). Uvedené ceny jsou při roční platbě.
- Telefonická, emailová i live-chat podpora
Výhody:
- Přehledný dashboard (rozhraní)
- 30 dní zdarma na vyzkoušení jakéhokoliv tarifu
- Live chat, emailová i telefonická podpora – 8.00 – 15.00 (prac. dny)
- Mobilní aplikace pro Android i iOS
- Otevřený systém, který můžete napojit na spoustu nástrojů
Nevýhody:
- Chybějící podpora elektronických podání a platební brány GoPay
5. mPohoda.cz
Online fakturační nástroj mPohoda je poněkud specifický. Je totiž k dispozici zdarma pro uživatele velmi známého účetního programu Pohoda a představuje efektivní a pohodlnou nástavbu. Oproti předchozím systémům v tomto žebříčku není mPohoda zdaleka tak rozsáhlý, ale na druhou stranu je uživatelsky velmi přívětivý a může potěšit méně náročné podnikatele a drobné živnostníky, kteří si chtějí zjednodušit život a práci.
Samozřejmostí je u tohoto nástroje perfektní komunikace s programem Pohoda, ale taky podpora EET a neomezená fakturace. Nechybí ale ani některé pokročilejší funkce a možnosti. Potěší taky velmi přehledná a praktická mobilní aplikace. Na poměrně slabé úrovni je automatizace a slavné to není ani s kompatibilitou, ale to v podstatě odpovídá smyslu a určení nástroje coby doplňku hlavního systému Pohoda. Pokud jej používáte nebo se k tomu chystáte, mPohodu určitě nenechávejte ležet ladem.
- Nadstavba účetního programu Pohoda
- Faktury a prodejní doklady, výstupy a přehledy
- Tarify – mPohoda START (zdarma), mPohoda BASIC (od 1880 Kč bez DPH) a mPohoda PRO (od 3380 Kč bez DPH). Ukázková cena předplatného (od 1. 9. 2020 do 31. 12. 2021)
- Telefonická a emailová podpora
Výhody:
- Přehledný dashboard (rozhraní)
- Mobilní fakturace odkudkoliv
- Doklady rovnou i vaší účetní využívající systém Pohoda
- Mobilní pokladna do kapsy s EET
- 20 let zkušeností s účetními systémy
Nevýhody:
- Automatizace nemá tak rozsáhlé možnosti
- Horší kompabilita
Fakturace je důležitou součástí podnikání a spousta živnostníků přemýšlí, jak si tento proces uzpůsobit tak, aby fungoval co nejjednodušeji a zároveň nabízel dostatečnou přehlednost. Vypisovat faktury ručně lze úspěšně jen v určitých oborech a za určitých okolností, používání šablon například v textovém editoru nebo Excelu je zase poněkud neobratné.
Řada podnikatelů nakonec dojde do fáze, kdy začnou pokukovat po kvalitnějším, specializovaném nástroji. V dnešním článku se podíváme na moderní řešení v podobě nejlepších nástrojů na online fakturaci a nabídneme vám zkrácené recenze těchto pomůcek. Kromě samotných recenzí se budeme věnovat i podstatným faktorům výběru.
Online fakturační nástroje jsou záležitost, o které si český podnikatel mohl ještě někdy před 20 lety nechat zdát – a ještě ani ne před 10 lety šlo spíše o kuriózní novinku. Dnes už se každopádně bavíme o plnohodnotné alternativě, která navíc nabízí celou řadu zajímavých výhod a benefitů.
Pokud jste dosud fakturovali jakoukoli „off-line“ formou, možná jste zatím k této variantě skeptičtí nebo se obáváte, zda jde o výhodné řešení. V našem článku se můžete s online nástroji a jejich možnostmi blíže seznámit a sami se rozhodnout, zda je to pro vás to pravé.
Jak vybrat nástroj pro online fakturaci?
Na závěr ještě krátce o tom, podle čeho vybírat online nástroj pro fakturaci. Podíváme se alespoň na základní parametry a faktory.
Off-line vs. online fakturace
Výhody:
- Online nástroj a s ním i veškerá vaše data jsou k dispozici kdykoli a odkudkoli, kde je připojení k internetu. Nemusíte tedy sedět v kanceláři u počítače.
- Bezpečnost: nehrozí ztráta nebo ohrožení dat při např. krádeži nebo poruchy počítače.
- Pohodlí, jednoduchost, kompatibilita: kvalitní moderní online systémy jsou propracované, uživatelsky přívětivé, nabízejí vysoké možnosti automatizace a podporu dalších programů, rozhraní, systémů apod.
Nevýhody:
- Za nevýhodu lze snad považovat jistou závislost na připojení k internetu anebo fakt, že za funkční nástroj se zřejmě neubráníte pravidelnému placení.
Nástroje a potřeby
Online fakturační nástroj musíte samozřejmě vybírat zejména podle vlastních potřeb a ujistit se, že nabízí potřebné nástroje a možnosti.
Drobný živnostník si může vystačit s nižším tarifem a ohlídat si snad jen případnou podporu EET, elektronických podání, neomezenou fakturaci nebo další základní možnosti. Majitel e-shopu nebo náročný podnikatel už bude zřejmě vyžadovat různou míru automatizace, ocení automatické hlídání finančních toků, odesílání upomínek a upozornění nebo třeba API pro propojení s e-shopem.
Kompatibilita
Potřebujete, aby nástroj komunikovat s nějakým off-line programem či systémem nebo třeba s konkrétními platebními bránami? Ujistěte se, že to daný produkt skutečně umí. Řada uživatelů pak ocení i možnost stažení mobilní aplikace.
Podpora
V neposlední řadě by vás měla zajímat úroveň podpory. I když si rádi se vším poradíte sami, mohou nastat situace, kdy to prostě nejde. Nabízí daný nástroj podporu přes live chat, email, telefon? Jak rychle a ochotně pracovníci reagují? I to se vyplatí vědět.