Hledáte nejlepší EET pokladnu pro váš byznys? Vybrali jsme a srovnali nejlepší poskytovatele EET řešení na českém trhu, přičemž jsme porovnávali ceny, zákaznickou podporu, rozsah EET podle druhu podnikání, samotné zařízení a v potaz jsme brali recenze, zkušenosti a reference zákazníků. A tady je výsledek: 5 kvalitních poskytovatelů – tzv. VOLBA REDAKCE.
Srovnání EET pokladen
Název | Parametry | ||
---|---|---|---|
#1 | Dotykačka ![]() | Nejoblíbenější poskytovatel Počet klientů: 25000+ ✔️ ideální pro živnostníky ✔️ dobrá zákaznická podpora | Vyzkoušet |
#2 | HelloCash ![]() | Také ve verzi ZDARMA Počet klientů: 20000+ ✔️ skvělá kompabilita ✔️ nejlevnější licence (od 199 Kč) ❌ nižší propracovanost ❌ slabší zákaznická podpora | Vyzkoušet |
#3 | MarkEETa ![]() | Pro ty největší firmy Počet klientů: 15000+ ✔️ 17 let zkušeností ✔️ poklady využívají velcí hráči ✔️ stabilní systém ❌ relativně vyšší cena licencí | Vyzkoušet |
#4 | MiniPOS ![]() | Nejpřehlednější nabídka Počet klientů: - ✔️ společnost založena již v roce 1995 ✔️ ideální pro malé podnikatele ✔️ dobrá podpora ❌ bez pokročilejších funkcí a možností | Vyzkoušet |
#5 | KasaFIK ![]() | EET za jednorázovou platbu Počet klientů: 28000+ ✔️ jednorázová platba časově neomezená ✔️ ideální pro malé i větší podnikatele ✔️ dobrá podpora, servis i kamenné prodejny ❌ vyšší pořizovací ceny | Vyzkoušet |
Recenze EET pokladen podle naší redakce
Jsme u části, ve které se ve zkratce podíváme na doporučené výrobce a poskytovatele EET pokladen a softwarů.
1. Dotykačka
Dotykačka patří mezi vůbec nejoblíbenější a nejvíce využívané pokladní systémy pro EET u nás. Důvodem je široká nabídka možností a řešení i vysoká spolehlivost. Dotykačka nabízí mobilní i statické systémy, jednoduché i vysoce komplexní řešení. Na své si tedy přijdou malí i velcí podnikatelé.
Líbí se nám široký záběr nabídky. Vybírat můžete složitější pokladny pro gastro a hotely, stejně jako EET pro řemeslníky, živnostníky, svobodná povolání, zdravotnická a vzdělávací zařízení nebo třeba sportovní a kulturní organizace. V případě složitějších úkonů si můžete domluvit nezávaznou schůzku přímo ve vaší provozovně. V případě problémů pak můžete volat na zákaznickou podporu 7 dní v týdnu a 24 hodin denně, případně pro své dotazy využijte live-chat přímo na webu poskytovatele.
Dotykačka má 25 000 uživatelů v rámci skupiny Solitea, je spolehlivá a ověřená pokladna již od zavedení první fáze EET.
- 3 druhy pokladen – mobilní, univerzální a kompletní
- Pokladna zdarma při nákupu licence na 14 měsíců
- 3 druhy licence (měsíční platba) – SNADNO od 390 Kč, NAPLNO od 590 Kč, NEOMEZENĚ od 990 Kč
- Sleva 30% z ceny licence při platbě na 3 roky dopředu
- Možnost platit pouze za období, kdy podnikáte
Výhody:
- 25 000 uživatelů v rámci skupiny Solitea
- Řešení pro všechny druhy podnikatelů i živnostníků
- Zákaznická podpora 24 hodin denně / 7 dní v týdnu + live chat + výjezdy technika
Nevýhody:
- Nejasné ceny licencí (dlouho jsme na webu hledali než jsme našli jasnou odpověď)
2. HelloCash
HelloCash je původem rakouská společnost, která se u nás během zavedení EET velmi dobře uchytila. Opět se můžete těšit na velice komplexní možnosti pro malé i velké firmy a podniky. Potěší i relativní cenová výhodnost tarifů (nejoblíbenější tarif Premium vás vyjde na 199 Kč / měsíčně). HelloCash nabízí software i vlastní pokladny.
HelloCash můžete provozovat na svém PC a notebooku v prohlížeči, skrze mobilní aplikaci na tabletu nebo chytrém telefonu. A to dokonce na zařízeních Apple, což tak často nebývá a například Dotykačka tuto funkci prozatím nemá.
Firma má poměrně slušné recenze zákazníků a více než 20000 klientů v ČR, v Německu a Rakousku a může být dobrou volbou zejména pro menší podnikatele. Použitelnost a nabízené funkce jsou v tomto případě v pořádku.
- Mobilní a pokladní tiskárny (v prodeji na Mironet.cz)
- 4 druhy licence (měsíční platba) – ZDARMA (0 Kč), STŘEDNÍ (od 89 Kč), PRÉMIOVÁ (od 199 Kč) a GASTRO (od 299 Kč) + plus servisní roční poplatky pro všechny licence
Výhody:
- Použitelná verze zdarma pro menší podnikatele
- Skvělá kompabilita
- Relativně nízké ceny (měsíční paušály od 199 Kč)
Nevýhody:
- Menší propracovanost vůči největším hráčům na trhu
- Stránky firmy nepůsobí příliš profesionálně oproti ostatním hráčům na trhu
- Slabší zákaznická podpora
3. MarkEETa
Další silný hráč na poli EET systémů, který nabízí celou řadu poměrně velmi zajímavých a často výhodných řešení. Speciální pokladny jsou při zřízení paušálu zapůjčeny a nainstalovány zdarma, platit budete pouze měsíční tarif.
Stejně jako u jiných poskytovatelů i zde máte možnost získat pokladnu v hodnotě až 5000 Kč “pouze” za 1 Kč při platba následného měsíčního tarifu.
Skvěle vyřešena je také zákaznická podpora, chybí však live-chat pro rychlé dotazy.
MarkEETa je opravdu zavedná a silná značka o čemž vás možná přesvědčí řada významných hráčů, které poklady této firmy využívají. Jsou jimi například řetězce Costa Coffee, Fruitisimo, prodejny Paul nebo třeba Český Pivní Festival.
- Robustní i mobilní pokladny k prodeji nebo zápujčka pokladen
- Přenosné pokladny – MINI (od 399 Kč; instalace ZDARMA; pokladna za 1 Kč), PAY (od 499 Kč; instalace ZDARMA; pokladna za 1 Kč)
- Stolní pokladny – SMART (od 399 Kč; instalace ZDARMA; pokladna za 1 Kč), PROFI (od 499 Kč; instalace ZDARMA; pokladna za 1 Kč) a KOMPAKT (od 499 Kč; instalace ZDARMA; pokladna za 1 Kč)
- Daňový odečet 5000 Kč
Výhody:
- Systém využívají největší řetězce a hráči na trhu
- Stabilní systém a široké možnost využití
- Telefonická a emailová podpora při problémech
Nevýhody:
- Relativně vyšší cena licencí
4. MiniPOS
Zavedená firma (od roku 1995), která nabízí kvalitní pokladní systémy i zajímavé tarify za relativně solidní ceny. Trochu zamrzí nižší kompatibilita. Minipos spolupracuje pouze s operačními systémy Android. Ty u nás nicméně patří u mobilních zařízení k nejrozšířenějším.
Pokud hledáte levnější, přehledné, avšak pouze standardní řešení bez extra funkční a možností navíc, může být tato firma vaší možností číslo jedna.
Jednoduchost a přehlednost je vidět také na webu. Nevybíráte složitě z X tafirů, ale na výběr máte dva: Základ za 250 Kč měsíčně a Standard za 350 Kč měsíčně, přičemž prvních 30 dní neplatíte. Firma však nenabízí zvýhodněné pořízení samotné pokladny, za tu budete muset zaplatit srandardní cenu. Nejlevnější však pořídíte již za 1890 Kč.
- 12 druhů pokladen v nabídce – od mobilních až pultové, barové i profi pokladny
- Dva druhy licence (měsíční platba) – ZÁKLAD (od 250 Kč) a STANDARD (od 350 Kč) – prvních 30 dní u ubou tarifů ZDARMA
Výhody:
- Jednoduchost – dva tarify, přehledný web
- Ideální pro malé podnikatele
- Live chat, emailová i telefonická podpora
Nevýhody:
- Bez pokročilejších funkcí
- Pokladna bez zvýhodněné ceny
5. KasaFIK
Většina EET poskytovatelů nabízí spíše paušální tarify, ale pokud dáváte přednost zaplatit jednorázově a mít vystaráno, možná vás osloví právě KasaFIK. Vstupní investice do zavedení systému je sice vyšší, ale možnosti jsou poměrně výhodné a při delším provozu se vyplatí.
KasaFIK má přes 28000 spokojených klientů, je vhodná pro malé i velké podnikatele, přičemž nejlevnější varianta Lite vás vyjde jednorázově na 4999 Kč bez DPH. Zajímavá je také mobilní kasa pro řemeslníky.
I KasaFIK se může pochlubit velkými klienty, patří mezi ně například: klinika plastické chirurgie Medicom, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, koncern EMOS nebo Česká metalová kapela Arakain.
V rámci služeb můžete pro své zákazníky připravit také možnost platby kartou. V tomto případě je připraveno u KasaFIK řešení v podobě KASA FIK SumUp. Podle webu vám možnost platby kartou může zvýšit tržby až o 30%.
- EET aplikace, stolní i mobilní pokladny, samobslužné kiosky
- 14 denní garance vrácení peněz v případě nespokojenosti
- Mobilní pokladny LITE (od 4999 Kč bez DPH) a ORANGE KLASIK (od 7999 Kč bez DPH) za jednorázovou platbu na neomezeně účtunek / resp. položek nebo ORANGE PREMIUM s licencí za 399 Kč / měsíčně bez DPH.
- Možnost sjednat také platební terminál
- Daňový odečet 5000 Kč
Výhody:
- Jednorázová platba bez licence
- Vhodné pro malé i větší podnikatele (ideál pro živnostníky)
- Live chat, široká servisní síť 150 specialistů, 30+ kamenných prodejen
Nevýhody:
- Trochu vyšší pořizovací ceny
Systém elektronické evidence tržeb známější běžně pod zkratkou EET probouzí od samotného počátku velmi silné kontroverze. Přesto se s ním chtě nechtě musí většina podnikatelů potýkat – a to už od roku 2016, kdy začalo jeho spouštění ve vlnách (a stále pokračuje). V dnešním článku se proto budeme věnovat tomu nejdůležitějšímu, co ke splnění povinnosti evidovat tržby potřebujete. Jde samozřejmě o EET pokladnu.
Výběr tohoto vybavení není zrovna jednoduchý. Existuje totiž skutečně velké množství možností a každá z nich má své výhody i nevýhody a hodí se pro jiný způsob použití. Před samotným pořízením nejlepší EET pokladny pro vaše podnikání byste se proto měli důkladně zamyslet nad konkrétními potřebami, ale i omezeními, která z vaší činnosti plynou.
V tomto průvodci vám nabídneme komplexní informace, které můžete při výběru využít, a získat tak optimální nástroj za nejvýhodnější cenu. Důležité je především to, aby pokladna splňovala veškeré nároky a dobře se s ní pracovalo vám nebo vašim zaměstnancům. Díky tomu nebude docházet ke zbrzdění provozu a propadu tržeb. Protože je EET stále ve fázi zavádění, je možné, že jste s ním dosud nepřišli do styku. Totéž platí pro začínající podnikatele. Proto věříme, že vám tento článek může skutečně pomoci zorientovat se v poměrně značně nepřehledné situaci.
Poradíme vám, na jaké důležité otázky a faktory se při výběru zaměřit a jaké možnosti vůbec existují. V další části vám pak nabídneme i krátké recenze konkrétních produktů. Pokud vás některý z nich zaujme, můžete se o něm více dozvědět v rozsáhlých recenzích EET pokladen, které najdete na našich stránkách.
Jak funguje EET
Elektronická evidence tržeb byla zavedena pro stálou kontrolu podnikatelů a živnostníků a zamezen krácení daní při přijímání plateb v hotovosti (případně i například formou stravenek). Podnikatel nebo jeho zaměstnanec musí každý prodej namarkovat na EET pokladně, která je online spojena s finančním úřadem. Pokladně zpětně přijde unikátní kód, který pak pokladna vytiskne na účtence a tu musí obdržet nakupující zákazník.
Fáze EET
- První fáze zavádění EET proběhla v prosinci roku 2016 a týkala se stravovacích a ubytovacích zařízení.
- Druhá fáze následovala v březnu 2017 a přidala na seznam velko a maloobchody.
- Třetí a čtvrtá fáze má zavést povinnost pro svobodná podnikání a povolání, taky pro podnikatele v oblasti dopravy a v zemědělství, řemeslníky a výrobní činnosti. Tyto fáze měly proběhnout letos v květnu, ale kvůli omezením podnikání spojeným s aktuálním nouzovým stavem a pandemií Covid-19 zůstávají zatím odloženy. (Evidence tržeb byla odložena do 1. 1. 2023)
Týká se EET každého podnikatele?
Po úplném dokončení zavádění EET se bude systém teoreticky týkat většiny oborů a podnikatelů. Nicméně povinnost evidovat tržby platí pouze v případě, že:
- Přijímáte platby v hotovosti, směnkami, stravenkami, šeky nebo například poukazy.
- EET se netýká plateb převodem z účtu, inkasem či platebními kartami, protože zde je pohyb peněz transparentní.
Pro EET platí i další výjimky, například pro nevidomé podnikatele nebo provozovatele sociálních služeb. Je ale třeba mít vždy přehled o aktuální situaci a platných výjimkách.
Důležité otázky při výběru EET pokladny
Nevíte, kde začít a podle čeho vybrat řešení pro splnění povinnosti evidence tržeb? Pomoci vám mohou správně položené otázky, na které budete hledat co nejpřesnější odpovědi. Můžete tak postupně specifikovat své potřeby, nároky a možnosti na základě specifických parametrů vašeho podnikání. Otázky mohou být například následující:
- Jak rozsáhlé / složité je mé podnikání? – Velmi důležitá otázka, od které by se měl odvíjet výběr konkrétního systému pro evidenci tržeb. Zcela jiné požadavky bude mít podnikatel, který sám provozuje malou živnost a denně přijme jen několik plateb, než podnikatel s množstvím zaměstnanců, který nabízí různé služby či produkty a denně má stovky klientů.
- Jakému oboru se věnuji? – Obor je důležitým faktorem. V současnosti totiž EET není zavedeno pro všechny obory, a tak je možné, že EET pokladnu zatím ani nepotřebujete. Nicméně, není na místě dlouho váhat. Povinnost vás pravděpodobně velmi brzy dostihne. Pak je třeba zvolit si řešení, které bude odpovídat specifikům vašeho oboru. Tomuto tématu se ještě budeme podrobněji věnovat.
- Potřebuji mobilní řešení? – Budete se pídit po mobilním, flexibilnějším řešení, anebo pro vás bude praktičtější statická pokladna? I to je důležité rozhodnutí, které vychází především z parametrů vašeho podnikání.
- Kolik mohu / chci investovat do EET pokladního systému? – Pět tisíc, třicet tisíc nebo pokud možno co nejméně? Kolik chcete nebo si můžete dovolit investovat? Existují řešení s minimálními finančními náklady i sofistikované nástroje, za které si připlatíte. Opět záleží především na charakteru a rozsahu podnikání.
- Jakým způsobem chci za provoz pokladny platit? – Vůbec, jednorázově nebo paušálem? Vše je možné.
Druhy EET pokladen podle technického zpracování
Nyní se podíváme na velmi důležitý faktor. Tím je samozřejmě konkrétní, technická podoba EET pokladny. V principu lze tato zařízení rozlišovat podle různých hledisek. Například na mobilní a statické, s integrovanou, nebo samostatnou tiskárnou apod. My se ale podíváme na několik konkrétních oblíbených variant:
EET portál s terminálem
Jde o velmi kompaktní provedení EET pokladny s integrovaným terminálem pro uskutečňování plateb kartami. S touto pokladnou tedy můžete mít splněnu povinnost evidence hotových tržeb a zároveň dopřejete zákazníkům komfort v podobě možnosti platby kartou nebo třeba i některými modernějšími metodami (mobilním telefonem apod.).
Není proto divu, že toto řešení je velmi oblíbené. A to zejména u menších až středně velkých podniků nebo třeba řemeslníků. Výhodou je, že rozšíříte okruh zákazníků (plátci kartou), zařízení je zároveň prostorově úsporné a relativně přenosné a flexibilní. Cenově se v rámci ostatních variant pohybuje zhruba uprostřed.
Dotykové, kompaktní provedení pokladny bez terminálu
Alternativa předchozí možnosti o podobných rozměrech. Ovládání je však řešeno pomocí dotykového displeje. Tuto variantu opět ocení spíše malé až střední podniky. Pokladny jsou značně mobilní a obvykle fungují i bateriově. Součástí je integrovaná tiskárna účtenek. Displej je velký a přehledný a samozřejmě nechybí možnost připojení k platebnímu terminálu pro karty. Nevýhodou je, že ne každému musí dotykové ovládání vyhovovat a toto řešení je taky méně odolné než tlačítkové zpracování. Připojení k internetu přes Wi-Fi nebo mobilní internet.
Tlačítková pokladna
Tradičnější a obvykle poněkud rozměrnější provedení s tlačítkovou základnou a integrovanou tiskárnou. Pokladna ovšem nenabízí terminál pro platby kartou, a ačkoli je snadno přenosná, není mobilní v pravém slova smyslu, protože je obvykle nutné kabelové připojení k internetu. Toto řešení vás může oslovit, pokud si příliš nerozumíte s moderními technologiemi.
PC sestava
Jde o řešení pro náročné s maximem nástrojů a možností a vhodné i do větších a rušnějších provozů. Sestava zahrnuje dotykový monitor, tiskárnu, čtečku čárových kódů a terminál a pokladnu. Nevýhodou je zde samozřejmě poměrně vysoká cena a taky minimální mobilita. Jde o zařízení pro statické použití.
Softwarové řešení
Pokud chcete minimalizovat náklady a využít vlastní mobilní zařízení nebo počítač, můžete povinnost EET řešit pouze pořízením softwaru v podobě počítačového programu nebo mobilní aplikace. Ty mohou být i bezplatné. Zřejmě se však nevyhnete pořízení tiskárny účtenek. Tu lze však pořídit i výrazně levněji než většinu typů specializovaných EET pokladen. Dokoupit lze i platební terminál. Softwarové řešení je vhodné, zejména pokud přijímáte opravdu minimum plateb a pořízení samostatné pokladny by se vám nevyplatilo.
Výběr EET pokladen podle druhu a rozsahu podnikání
Pokud si stále nejste jistí, jaká varianta EET pokladny pro vás bude ideální, možná vám pomůže následující rozdělení, ve kterém jsme se zaměřili především na vhodnost určitých typů v závislosti na oboru nebo charakteru podnikání.
- Řemeslná výroba a služby – Provozujete řemeslnou živnost nebo nabízíte služby (např. kadeřnictví apod.) a hledáte dostatečně jednoduché, cenově dostupné a mobilní řešení? Vhodnou variantou mohou být kompaktní, přenosné pokladny s dotykovým nebo tlačítkovým displejem. Pokud chcete umožnit zákazníkům placení kartou, vyplatí se sáhnout po modelu s integrovaným terminálem. Pokud za zákazníky cestujete nebo pracujete v terénu, hledejte kompaktní provedení, kdy vám bude stačit jediné zařízení s připojením přes Wi-Fi nebo mobilní internet.
- Malé obchody, stánky, cukrárny, kavárny apod. – V závislosti na konkrétních potřebách a vytíženosti se může vyplatit i softwarové řešení, případně kompaktní pokladna s terminálem nebo i tlačítková pokladna.
- Větší restaurační nebo ubytovací provozy a obchody – Zde už lze uvažovat o investici do kompletní PC sestavy s pokročilými funkcemi a možnostmi.
Parametry
Rozměry, hmotnost, odolnost
V jakém prostředí a jakým způsobem budete s pokladnou pracovat? Zajímejte se o odolnost zpracování, hmotnost, rozměry, odolnost vůči prachu nebo vodě a další aspekty. Tlačítkové tiskárny obvykle vydrží víc než dotykové, které však mohou být lehčí, menší a komfortnější.
Mobilita, baterie
Potřebujete přenosné, nebo stačí stacionární řešení? Mobilita pokladen může mít různé úrovně. Komplexní PC sestavy jsou vyloženě statické. Většinu menších modelů však lze snadno přenášet a některé lze používat i za „chůze“. Záleží zase na rozměrech, hmotnosti, ale i typu připojení k internetu nebo na tom, zda má zařízení integrovanou tiskárnu, terminál apod. Zajímat by vás taky měla výdrž baterie. Zařízení by rozhodně mělo vydržet celodenní provoz a nenechat vás na holičkách.
Druh připojení
Lze pokladnu připojit k internetu pouze kabelovým připojením LAN anebo nabízí i možnost bezdrátového připojení přes Wi-Fi, případně mobilní internet (4G nebo jiný). Tyhle parametry by vás měly rozhodně zajímat.
Platby kartou
Integrovaný terminál, samostatný terminál nebo vůbec žádné platby kartou? To vše jsou možnosti. A rozhodně se vyplatí umožnit zákazníkům platby kartou. Dnes už je spousta lidí považuje za standard či samozřejmost a bonusem je, že při platbách kartou jsou zákazníci ochotni víc utratit. Výzkumy hovoří až o 18 % navíc oproti hotovostním platbám.
Ceny EET pokladen a platby za software
Jaké jsou ceny EET pokladen?
- Nejnižší náklady se pojí s čistě softwarovým řešením. Teoreticky stačí zakoupit tiskárnu, případně terminál. Vhodné pro nenáročné použití.
- Kolem 5 tisíc se pohybují nejlevnější pokladny. Může jít o jednodušší tlačítkové modely nebo kompaktní dotykové verze, obvykle bez terminálu.
- Kolem 10 tisíc se pohybují různé pokročilejší a lépe vybavené modely, např. i s integrovaným terminálem.
- Nejdražším řešením je PC sestava, za kterou dáte i desítky tisíc korun.
Zdarma, paušál nebo jednorázová platba?
Pokud jde o platbu za software, máte tři možnosti. Každá má něco do sebe, ale i nějaké nedostatky:
- Bezplatný software je jednoduchý, má různá omezení, hodí se pro zcela nenáročné použití.
- Placení paušálem minimalizuje vstupní náklady a umožní snadnější změnu systému.
- Jednorázová platba je dobrá investice do budoucna. Při dlouhodobém použití se vyplatí.